Powered by Trust.Reviews
לקוחות ממליצים

איטום ביריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות שייכות למשפחה רחבה של חומרים על בסיס ביטומן. זהו חומר דומה בתכונותיו לזפת, שהוא תוצר לוואי של זיקוק נפט. ביטומן הוא החומר הנותן למוצרים ביטומניים שונים דוגמת יריעות ביטומניות תכונה תרמופלסטית, שמשמעה – יכולת התרככות בחום והתקשות בחום. צוות ארגמן איטום מסביר – כל מה שכדאי לדעת על יריעות ביטומניות.

השימוש המוכר ביותר של יריעות ביטומניות הוא לצורך איטום גגות, אך למעשה יריעות ביטומניות נמצאות בשימוש רחב גם לצורך איטום של תשתיות תת קרקעיות, תעשייתיות, בבניה פרטית ועוד. לכל סוג של שימוש, קיימת יריעה ביטומנית מתאימה מסוג אחר. לצורך יישום יריעות ביטומניות לאיטום גגות, מניחים אותן בחפיפה ומלחימים אותן אחת לשנייה כדי לקבל שכבת איטום אחידה רציפה ואפקטיבית במיוחד, עמידה לשנים ארוכות.

לצורך איטום גגות, משתמשים ביריעה ביטומנית מסוג APP – יריעה פלסטית חזקה ועמידה במיוחד, מתאימה למזג אוויר חם ועמידה בפני קרינת שמש ישירה, בזכות ציפוי של אגרגט לבן – תערובת של שברי אבנים המשמשת כחומר מילוי וחיזוק לתערובות בטון בעיקר. האגרגט מונע את התחממות תשתית האיטום ולכן גם אין צורך לסייד את הגג לאחר איטום עם יריעות ביטומניות.

איטום גגות ביריעות ביטומניות

יריעות ביטומניות משמשות לצורך הגנה על הגג מפני חדירת מי גשמים. הן אוטמות את שכבות הבטון של הגג ומבטיחות שמים לא יחדרו פנימה. עם זאת, כדי להבטיח איטום יעיל, אפקטיבי ועמידות של היריעות לטווח ארוך – יש לוודא גם כי פועלת מערכת ניקוז תקינה על הגג, כי המרזבים לא סתומים, כי קיימים שיפועים נכונים על הגג, לצורך ניקוז יעיל של המים לאורך כל החורף. כאשר מגיע הקיץ, הציפוי הלבן של היריעות שומר עליהן מפני נזקי השמש, אך גם שומר על הגג מפני התחממות יתר ולכן יש לו ערך גם לצורך בידוד המבנה מפני חום בקיץ. כדי ליישם יריעות ביטומניות באופן אופטימלי, כדאי לשים לב לכמה דגשים חשובים:

  • יישום של איטום ביריעות ביטומניות צריך להיעשות על ידי בעלי מקצוע בתחום האיטום, שכן הנחה של היריעות מחייבת הכנה מקצועית מתאימה ומורכבת, הכוללת ניקוי של הגג, הנחת תשתית מקדימה, מיומנות בשיטת הריתוך של היריעות ועוד.
  • בחירת היריעות הביטומניות צריכה להתבצע בהתאם לשטח המיועד, שכן יש יריעות בעוביים שונים, המתאימים לצרכים שונים.
  • במקרים מסוימים מומלץ ליישם שכבה כפולה של יריעה ביטומנית לצורך אטימה אופטימלית.

כאמור, לצורך איטום ביריעות ביטומניות אפקטיבי, חשוב לבצע הכנה מקדימה, מקצועית ויסודית, המבטיחה היצמדות מלאה של היריעות אל הגג ועמידות לטווח ארוך של מערכת האיטום. ההכנה כוללת:

  • פינוי יסודי של הגג מכל הפריטים שנמצאים עליו, כמו פסולת וחפצים שונים.
  • הרמה של אלמנטים קבועים כמו אנטנות ודודים, שלא יפריעו לפריסת היריעות.
  • ניקוי יסודי של הגג מחול, אבק ולכלוך.
  • שטיפה יסודית של הגג עם מים וייבוש של 24 שעות.
  • בדיקת שיפועים, כדי לוודא שלא צפויה להיווצר הצטברות של מים עומדים.
  • בדיקת תקינות של המרזבים, כדי לוודא כי הניקוז תקין.
  • תיקון שקעים וסדקים על הגג.
  • מריחת פריימר לפני הנחת היריעות.

בנוסף, אם יש על הגג חומר איטום ישן שאינו ביטומני, או חומר איטום ביטומני בלוי ומתקלף, יהיה צורך לקלף את החומר הקודם, לפני הנחת היריעות.

מומלץ לבקש מקבלן איטום שלכם לבצע בדיקת הצפה. זוהי בדיקה המתבצעת לאחר סיום העבודה. מטרתה לוודא כי האיטום בוצע באופן תקין ללא ליקויים. כדי לבצע את הבדיקה יש לסתום את פתחי המרזבים ולהציף את הגג במים. נותנים למים לעמוד על הגג לאורך 72 שעות. אם היריעות מצליחות למנוע חדירה של המים בצורה מלאה, זה סימן שהאיטום על הגג שלכם  תקין.

  • גג עם בטון נקי, או עם חומר איטום ביטומני קודם. אם יש על הגג שלכם חומר איטום אקרילי, לא תוכלו ליישם יריעות, או שתצטרכו להזמין עבודת קילוף ופינוי של החומר הקיים.
  • גג שיש עליו מעט אלמנטים קבועים, שלא מפריעים לפריסת יריעות ביטומניות.

איטום ביריעות ביטומניות יכול להיות אידיאלי – אם יש לכם קבלן איטום אמין ומקצועי, שמקפיד על עבודה יסודית ואיכותית! רוצים לבדוק איזה איטום הכי מתאים לגג שלכם? צרו קשר אם קבלן איטום ארגמן לקבלת הצעה משתלמת!

רוצים איטום חזק במיוחד? יריעות מיוחדות אלסטומרית ללא לבד

היריעה עשויה  מביטומן ובפולמרים מסוג Sbs  ואין בה לבד ולא שריון לכן היא ממש אלסטית וגמישה

מטרות השימוש: 

יריעות אלו משמשות בתפר התפשטות ותפרי יציקות  בגלל הגמישות שלהן הן מבוצעות בשילוב של עוד שכבה של יריעות ביטומנית עיקריות,

יכול לשמש גם לרצפות בעלי תפרים ביציקה וכמובן גם חניונים,

גם כיריעות עזר מסביב לצנרת חודרת 

יתרונות :

התארכות של 1,000% 

עמידות בחום

גמישות מעולה בקור 

התחברות  חזקה מאוד לתשתית

מתאימה לביצוע גם על משטחים אופקיים ואנכיים

 

מידות:

עובי 5 מ״מ

סוג Sbs

אורך גליל  5 מטר

רוחב  גליל 1 מטר

משקל הגליל 5.75

5/5 - (1 vote)
היחיד מסוגו בישראל ועכשיו בחינם!
בידקו מחיר מדויק לפי שטח האיטום שלכם
איטום ביריעות ביטומניות

מאמרים נוספים

איטום גגות ארגמן
כללי

כמה עולה לאטום גג?

מטרת פתרונות האיטום היא לדאוג למחסום בין הפנים לחוץ. כתוצאה מכך, פתרונות איטום גגות שונים מאפשרים לשמור על פנים הבית ללא נזילות, עובש ורטיבות. פתרונות האיטום נמצאים בשימוש נרחב בתחומים

קרא עוד »
בטקל
כללי

מהו המחיר של איטום בטקל?

כאשר אנו פונים אל בעל שירות אנו רוצים לדעת קודם כל מה המחיר שלו וכך גם כאשר אנו פונים אל בעל מקצוע בשביל איטום בטקל. אם כן אתם צריכים לדעת

קרא עוד »
איטום גג בחורף
כללי

מתי הכי טוב לאטום את הגג?

כדי להאריך את חיי הגג שלכם ולהגן עליו מפני נזקי מזג האוויר, איטום גג הוא הכרחי. ביצוע איטום על הגג שלכם יעזור לו להחזיק מעמד זמן רב יותר וידרוש פחות

קרא עוד »
איטום גגות
כללי

איטום מקצועי לגג

ביצוע איטום מקצועי לגג הוא לא משהו שכדאי לזלזל בו. הרבה פעמים כאשר ישנה נזילת מים אשר מתרחשת בסוף עונת החורף, אנחנו נוטים לזלזל בבעיה ולא לטפל בה באופן מיידי.

קרא עוד »
זיפות בזפת קרה
כללי

כיצד מבצעים איטום גגות לחורף?

הרבה פעמים אנשים מתחילים לחפש קבלן איטום שיאטום להם את הנזילות בגג, רק כאשר החורף כבר מגיע והם רואים שאין ברירה וחייבים לטפל בגג. למעשה, הדבר הנכון לעשות הוא לבצע

קרא עוד »
בטקל
כללי

איטום גגות ביריעות ביטומניות

הרבה מאוד קבלני איטום ממליצים על איטום הגג באמצעות יריעות ביטומניות. מדובר על יריעות שמחזיקות מעמד הרבה יותר זמן מאשר שאר סוגי האיטום, והן עמידות בצורה מעולה גם בחום קיצוני,

קרא עוד »
Scroll to Top